درب مدرن 09121404930 درب مدرن 09121404930 .

درب مدرن 09121404930

مروری بر تاریخچه امنیت

کدام یک از سیستم های امنبتی قابل اطمینان ترهستند؟
سیستم های امنیتی در حالت کلی به دو دسته ذیل تقسیم میشوند.
1- سیستمهای حفاظت الکترونیک شامل دوربین مداربسته بهمراه سنسورهای مختلف برای تشخیص حرکت یا صدا و لوازم هشدار دهنده مثل آژیر واطلاع دهنده های تلفنی و اینترنتی ومنبع ذخیره برق برای مواقعی که با قطع برق مواجه میشویم
2- سیستمهای امنینی و حفاظت فیزیکی مثل نصب حفاظ های فلزی استاندارد و مستحکم روی درب و پنجره و استفاده از قفلهای استاندارد روی دربها و تعبیه قفل مخفی و پوشش دیوارها با حفاظ نرده آهنی که به حفاظ شاخ گوزنی معرف هستند
یک نکته مهم : معمولا راحت ترین و مطمئن ترین راه ورود به یک محل با توجه به مراقبت و به اصطلاح کشیک دادن دزدان غیر حرفه ای و ناتوان که اکثرا معتاد هستند , عبور از دیوار میباشد لذا در مبحث ایجاد محافظت فیزیکی و ایجاد مانع امنیتی بر روی دیوارها از جایگاه فوق العاده زیادی برخوردار هستند.
در طی چند سال گذشته به علت سرقتهای بیش از حد ‌(و نبود امکاناتی همچون سیستم های امنیتی و حفاظت الکترونیک مجهز به انواع سنسورهای حسی و حرکتی پیشرفته ودوربین های مداربسته ) جهت جلوگیری ازورود و دستبرد به باغ ها ,ویلاها و اماکن اداری و عمومی و مکانهای بزرگ خارج از شهرها که حفاظت از آنها حتی با وجود سرایدار و نگهبان به علت تنها بودن و راحتی ورود همزمان گروه های دو یا سه نفره افراد سارق به علت عدم وجود مانع مشکل بود. صاحبان منازل و محل های در معرض سرقت با توجه به بزرگی یا کوچک بودن محل مورد نظر واهمیت آن محل ابتدا به فکر استفاده از چند نگهبان آموزش دیده و قوی جهت جلوگیری از سرقت به عنوان نگهبان شب استفاده میشد که معمولا با وجود این افراد از سگهای نگهبان نیز استفاده میشد. این نوع محافظت مشکلات زیادی داشت چرا که صاحب ویلا هنگام ورو نمیتوانست راحت در ویلای خود استراحت کند و از طرف دیگر مشکلات نگه داری چند نفر بسیار برای افراد دارای کارخانه و مجتمع ها مشکل بود واتفاقات بسیار دلخراشی از این نوع محافظت به وقوع پیوست .از این افراد آموزش دیده  تحت عنوان شبگردنیز به منظور گشت زنی در کوچه ومحله هااستفاده شد که ان هم مشکلات زیادی چون زد وخورد های خیابانی و پاتوق شدن محل نگهبانی ایجاد میشد. با وقوع تجربیات تلخ در استفاده از نگهبان ارام ارام اهنگران به فکر ایجاد مانع شدند. همان روش قدیمی که برای محافظت از شهر ها استفاده میشد. این روش ایجاد حصار روی دیوار بود.
بله این روش ساده و موثر در ان موقع که افراد زیادی از آن برای حفاظت اماکن استفاده کردند ; ساخت حفاظ آهنی و نصب آن به روی درب وپنجره و همچنین نصب نرده حفاظ آهنی روی دیوار بود که هم ارامش امنیتی و هم ارامش روانی را همزمان ایجاد میکرد چرا که سارقان از این زمان به بعد برای ورود به محلهای قبلی میبایست از روی حصار های فولادی به ارتفاع یک مترو نیم عبور میکردند که سبب میشد برای ورود حتما دیده شوند و به شدت از سرعت ورود به محل کاسته شد که البته این روشها امروزه نیز کاربرد بسیار زیادی دارد.
اکنون با گذشت زمان چند سوال مطرح است.
با اینکه ما امروزه  زمانی که اطرافمان پر شده از لوازم الکترونیک و فرا الکترونیکی (دوربین های پیشرفته بی سیم که هنگام خطر عکس و فیلم را در لحظه ارسال میکند) یا به تعبیری در دنیای اینترنتی زندگی میکنیم چرا با وجود سیستم های اینترنتی بسیار پیشرفته حفاظتی و امنیتی که امکان مشاهده اینترنتی لحظه ای بصورت زنده و مستقیم از محل مورد نظرمان را به ما میدهد چرا بعضی از افراد همچنان از روشهای قیمی مثل استفاده از سرایه دار یا نگهبان محله وسگهای نگهبان وخصوصا از حفاظ آهنی و نسل جدید تر ان که حفاظ کلاسیک و بعد حفاظ شاخ گوزنی برای دیوار و نرده اهنی برای درب و پنجره و نرده حفاظ روی دیوار استفاده میکنند؟
ایا این میتواند دلیل ان باشد که مردم نسبت به  سیستم های محافظت الکترونیک بی اعتماد هستند؟ یا اینکه این سیستم ها اطمینان کافی را برای خریدار و شخص صاحب محل به وجود نمیاورند.
چطور است این سوال را از خود شما کا نیاز به امنیت خود ‌،خانواده و اموالتان را امری مهم میدانید بپرسیم ؛اگر شما بخواهید یک سیستم امنیتی تهیه کنیداز بین این گزینه ها کدام را انتخاب میکردید .
1- استفاده از حفاظت الکترونیکی شامل دوربین و اینترنت که امروزه پیشرفته ترین دوربین ها حتی کوچک ترین حرکت را ثبت و ارسال میکنند و حتی توان شماره گیری همزمان و هشدار به چند نفر مشخص شده را دارند
2-استفاده از طرز فکر قدیمی که همان نگهبان و سرایدار و استفاده از سگ های نگهبان
3-استفاده از حصار اهنی که همان نرده حفاظ اهنی که حفاظ کلاسیک یا شاخ گوزنی نامیده میشود
به نظر شما کدام راه منطقی ترو مقرون به صرفه تر استبله شما هم با کمی تفکر متوجه میشوید که دوربین و سنسورهای هشدار دهنده متصل به برق هستند وحتی با شارژ هم در صورتی که سارق با این نوع سیستم اشنا باشد بسیار ساده با پوشاندن چهره میتواند امکان شناخته شدن را خنثی کند. (در منطقه فشم خانه ویلائی بود که با من تماس گرفت و خواستار بازدید اولین و بهترین راه برای بررسی مشکل امنیت شد. خودم شخصا روز ۵ شنبه به محل رفتم و دیدم ویلا مجهز به نرده حفاظ ساده و صاف است و از ۸ دروبین ام استفاده میشده با بازبینی فیلم متوجه شدیم سارق با توجه به ارتفاع کم دیوار از نرده صاف نصب شده استفاده کرده و با توجه به پلکانی بودن دیوار و اشتباه در نصب حفاظ خود را به پله اول رسانده و با کم شدن ارتفاع نرده به سادگی عبور کرده و بلافاصله با باز کردن قفل درب وارد سالن شده و تلوزیون و دیگر وسایل را تا محل عبور برده و با همکاری ۲ نفر دیگر که صورت انها نیز پوشیده بود تمام وسایل با ارزش را از نرده خارج کردند و ضمنا پلیس هم در محل حضور داشت و متاسفانه نتوانستند سارق را شناسائی کنند نتیجه هم فکری این شد که ما حفاظ شاخ گوزنی که نوعی دیگر از حفاظ است را روی حفاظ قبلی نصب کنیم. بعد از اتمام پروژه تا امروز دزد به ویلا نرفته است)بله شما هم بعد از کمی تفکر به این نتیجه خواهید رسید راه اول ودوم بسیار شکننده و غیر قابل اعتماد هستند و در صورتی که تکنولوژی که راه اول است را با نگهبان راه دوم است را با هم ترکیب کنیم میتوانیم بخشی از امنیت را تامین کنیم . البته استهلاک بالائی دارند و سرایدار هم مزاحمی بیش نیست چرا که به محض مشاهده سارق مصلح به چاقو فرار را به ماندن ترجیح میدهد . البته اگر هم انسان متعهدی باشد معایب زیادی هم دارد که رفتن به مرخصی ،،امدن میهمان و ...... از مشکلات سرایدار است. فقط نصب حفاظ های نسل مدید که همان حفاظ شاخ گوزنی یا حفاظ بوته ای با عرض مناسب میتواند مانعی بزرگ برای سارقان باشد این را تجربه ثابت کرده است.
در صورت توانائی مالی استفاده توامان از سیستمهای حفاظتی الکترونیک و حفاظ شاخ گوزنی یا نرده حفاظ لیلیوم و نیزار برای یک مکان ضمانت بسیار بالایی ایجاد میکند . احتمالا تاکنون شما نیز شنیده یا در جائی خوانده اید ؛ سرقت هاییکه در آن سارقان به سادگی اقدام به دزدی نموده و خسارتهای زیادی را وارد نموده اند ,در اصل این گونه از دزدی ها بیشتر از محل هائی صورت گرفته که آن محل از هیچ راه باز دارنده ای برای سارقان استفاده نکرده و شاید تنها به سپردن به همسایگان یا نگه داری سگی کفایت کرده اند .بنا بر  نظر دوستان اهل فن ومتخصص در این زمینه بهتر است که برای پیشگیری از این گونه سرقتها در  منازل و اپارتمان یا محل کار ویلا  و هر محل دیگری که حفظ امنیت برای صاحبان ان اماکن مهم است از امکانات بازدارنده ای همچون قفل های فیزیکی و الکترونیکی قابل مشاهده جهت باز دارندگی استفاده کنید و برای پوشش روی دیوارها که از نظر امنیتی در مرحله اول امنیت قرار دارد و بسیار مهم است از نسل جدید نرده حفاظ شاخ گوزنی که بنام حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای یا حفاظ نیزار و حفاظ لیلیوم که مشهور هستند و دو مقوله زیبایی و امنتت را به صورت همزمان تامین میکند استفاده کنید.زیرا دزد هرگز بدنبال دردسر نبوده و نمیخواهند به زحمت و دام پلیس بیافتند و با مشاهده اماکنی که دیوار آنها با حفاظ شاخ گوزنی یا حفاظ بوته ای محافظت میشوند وهمان گونه که گفتیم در صورت امکان به سیستم دزدگیر و دوربین مداربسته نیزمجهز میباشند  متوجه خواهند شد که سرقت از این مکان بسیار مخاطره آمیز بوده و از سرقت منصرف خواهند شد و حتما جایی دیگر را که صاحبان آن غفلت نموده و دیوار ها را بدون حفاظ رها کرده اند را برای سرقت انتخاب خواهد کرد



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۶:۵۰ توسط:ناصر صادقی موضوع: نظرات (0)