درب مدرن 09121404930 درب مدرن 09121404930 .

درب مدرن 09121404930

توصیه های پلیس پیشگیری درباره نصب حفاظ برای امنیت

توصیه های پلیس پیشگیری دربا ه سرقت از منازل در گذر زمان
امروزه واژه سرقت از خانه ها بیشتر شنیده میشود و تصور دزدی از خانه ها و منازل ویلایی با دیوارهای کوتاه بسیار اشنا تر از گذشته شده است.
به نقل از شبکه اطلاع رسانی پلیس پیشگیری؛ دزدی از خانه ها از قدیم تا الان یکی از مشکلات اجتماعی بوده و هست، با این فرق که با گذر زمان و با پیشرفت چشمگیر امکانات الکترونیکی ودسترسی اسان به ابزار ایمنی این مشکل تا حد قابل توجه ای کم شده است ، استفاده از ابزار امنیتی در بخش فیزیکی که عبارتند از انواع نرده های اهنی شامل حفاظ, حفاظ شاخ گوزنی, نرده حفاظ بو ته ای و انواع مختلف دیگر نرده های ساخته شده فلزی با ارتفاع مناسب بوده و ابزار امنیتی الکترونیکی که بیشتر کاربرد شناسائی سارقان اشنا یا به قول معروف مچ گیری را دارد و صرفا بعد از سرقت کارایی دارد (البته این کارایی ثابت شده در منازل بسیار اندک و در مشاغل مانند طلا فروشی ها و یا محل های عمومی کاربرد بسیار مفید و بالائی دا ند) ؛ نسبت به قبل کاهش یافته و آمار ارائه شده از سوی پلیس نشان از کاهش شدید سرقت از منازلی که از حفاظ استفاده کرده اند دارد .
در گذشته نه چندان دور خانه های ویلایی با محوطه های بزرگ و دیوارهای نسبتا کوتاه و پهن ساخته میشدند, هر چند روز یکبار در هر کوچه وخیابانی و محل های شهر ها به گوش می رسید که خانه فلان شخص را دزد زده است و معمولا این دزدی ها در نیمه های شب خصوصا ساعات نزدیک به صبح و یا زمانی که اهالی خانه در سفر بودند اتفاق می افتاد که روش سارقان در آن زمان این بود که کل اسباب واثاثیه ریز ودرشت منزل، از فرش دست باف تا ماسینی و تلوزیون گرفته تا پول و اشیای قیمتی را با توجه به اطلاع از نبود صاحب خانه با وسیله هائی مانند وانت یا کامیونت بار کرده و به قول معروف خانه را جارو می کردند.البته بعضی از مالکان برنامه کامل سفر مانند زمان رفتن, محل مسافرت, و زمان برگشت را به برخی از همسایه گان مورد اطمینان یا اقوام نزدیک می سپردند تا وقت و بی وقت به منزل آنها سرکشی کرده و یا در صورت داشتن نصبت فامیلی و اعتماد حتی در صورت امکان شب را در خانه آنها بخوابد تا مبادا سارقان از فرصت استفاده کرده و خانه را اسوده خاطر تخلیه کنند .(البته با اجرائی شدن منع اسباب کشی در ایام تعطیل بلند مدت این نوع از سرقت تقریبا ریشه کن شد), تقریبا از سال ۷۵ به بعد که خانه های ویلایی و بزرگ که هم فرسوده شده وهمزمان شدن ان با رشدقیمت زمین و اپارتمان, ویلا ها جای خود را به اپارتمان های چند طبقه ای دادند. و این مسئله باعث شد ویلای شخصی جای خود را به ساختمان های چند طبقه بدهد. در ساختمان های چند طبقه و بلند بر عکس ویلا و منازل یک طبقه که شخصی بود یک پدیده ظهور کرد و ان گرد هم آمدن افراد غریبه وآشنا, خوب و بد در یک ساختمان بود. در ابتدا معماران در ساخت و ساز خود جهت حفظ امنیت و فروش راحت تر واحد ها از تجهیزات ایمنی مانند حفاظ بالکن و درب های ضد سرقت و......استفاده کردند که این خود از تعداد سرقت های واحد مسکونی کم کرده و حتی در روش سرقت ها هم تغییراتی ایجاد شد، چرا که سارقان منازل با توجه به زیاد شدن ساکنین به دلیل اپارتمانی شدن, مجبور به سرقت اموال در زمان کوتاه شدند. در نتیجه هنگام سرقت با سرعت به دنبال پول و طلا وجواهر و اشیاء قیمتی رفته و دیگر سارقان از دزدی فرش و تلویزیون کهنه منصرف شدند.
البته الان با توجه شدید نیاز به امنیت و وجود انواع قفل های کتابی, ضد اسید,رمز دار و تولید و وارد کردن تکنودوژی درب های ضد سرقت چند قفله و شب بند دار واستفاده از انواع دوربین های مدار بسته حساس به حرکت و استفاده اتوماتیک از سیستم خبر رسانی ورود غیر مجاز و شماره گیری خودکار به صاحبان منازل نه تنها به لحاظ پیشگیری بسیار مفید وموفق بوده است، بلکه سارقان نیز با مشاهده امکانات نصب شده دیگر تمایلی به سرقت از این گونه منازل نشان نمیدهند, چرا که هنوزهستند افراد سهل انگاری که سارقان را ناخود اگاه دعوت به دزدی میکنند. این سهل انگاری ها بعضا انقدر جزئی است که مالک حتی تصور ان را نمیکند به عنوان مثال نبستن ارام بند درب کوچه و باز ماندن درب که همانند ارسال کارت دعوت برای دزدان است.


گفتیم که چرا آپارتمان از خانه ویلایی ایمن تر است
یک بانوی ویلائ نشین به نکاتی اشاره کرد که خواندنش بد تیست.
بانوی میانسال کرجی می گوید: در حال حاضر نسبت به گذشته کمتر می شنویم که خانه کسی را دزد زده . به نظر من آپارتمان از خانه های ویلایی ایمن تر است. مریم موذن پور می گوید: البته بدی که این آپارتمان ها دارند این است که همسایه از حال همسایه بی خبر است و هیچکس دیگری را نمی شناسد. وی در ادامه می افزاید: قدیم ها همه همسایه ها یکدیگر را می شناختند و اگر کسی مسافرت می رفت می توانست به همسایه خود بسپارد اما امروزه داخل یک ساختمان همه با هم غریبه هستند و نمی توان به کسی اعتماد کرد و خانه را به اوسپرد.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۶:۴۹ توسط:ناصر صادقی موضوع: نظرات (0)